Friday 13 June 2014

Berak darah, kelemumur dan janji manismu.

Teks: Hafez the Great.
Kalau anda rapat dan kenal siapa saya, anda akan tahu suatu masa dahulu,saya memang anti ubat-ubat atau supplemen yang dijual melalui "direct selling". Saya sangat le nyampah dengan orang-orang yang selalu datang mempromote , lebih-lebih lagi masa tu saya tengah makan atau tengah nak feeling feeling layan perasaan seorang diri. Kalu tengah makan tu, terbayang-bayang je nak lumur sambal ke muka orang tu.
Saya bukan jahat dan saya bukan kejam. Dah banyak produk kesihatan yang saya cuba - untuk langsing, untuk jadi putih, untuk kulit chantek - ye la muka kalau dah macam tapak kasut, tetap tapak kasut, tapi sekurang-kurangnya kalau kulit cantik, jadi la special sikit... tapak kasut Louboutin, bukannya tapak kasut Bata. Hahaha.

Cik Kiah Najihah dan agendanya.

Nak dijadikan cerita, waktu tu kawan saya daripada zaman matrikulasi hantar mesej, punya la saspen, ingatkan ada gossip hangat. Sekali, huh. Nak promote Shaklee rupanya. Ei... Ni yang aku allergic ni. Emm, layan je la, walaupun dalam hati tak kuase nak melayan.
Kebetulan masa tu badan saya dah mula seperti anak gajah, berat melebihi 100kg. Kalau naik basikal gerenti tayar jadi nombor 8. kalau naik kapal terbang mesti kena beli tiket untuk tempat duduk 2 orang. Risau gak kalau kalau pergi zoo, orang ingat aku ni haiwan pameran.
Kalau tak kerana Najihah ni kawan lama, dah confirm la kena carut. Tapi sebab dia baik dan cool masa di matrikulasi, dan selalu beri saya copy jawapan eksperimen makmal, maka saya pun beralah dan dengar penerangan dia. Hati berat jugak masa nak beli tu. Ye lah... orang lelaki, baik guna duit tu beli komik ke... game Playstation2 ke... Tapi, bila mengenangkan baju yang dah serupa balut nangka, beli la jugak produk Shaklee.

Menyampah dengan Shaklee.

Biar saya cerita kenapa waktu tu saya menyampah sangat dengan produk Shaklee.
Sebabnya sebelum tu saya dah try 3 jenis ubat kurus, semuanya beri kesan sampingan yang teruk. Saya berak berdarah, kulit kusam, kelemumur dah serupa salji dan macam macam lagi la. Kurus memang kurus, tapi lepas tu naik balik dua kali ganda. kalau tadi aku takut orang ingat aku haiwan, kali ni aku takut Otromen tumbuk aku sebab ingat aku resaksa.
Saya sebenarnya serik untuk cuba lagi ubat-ubat kurus ni. Dah serik nak alami kesan sampingan. Korang tahu tak, waktu pertama kali tengok berak berdarah tu, saya confuse kejap. Eh, aku period ke? Jamban ni berhantu ke? Aku nak mati dah ke? Haiyo... Pengalaman buruk lah! So the very dangerous!

Jatuh cinta 

Tapi saya percaya Najihah nak tolong saya. Dia kawan saya, takkan la dia nak tipu? Maka saya pun ambil la produk Shaklee. Saya beli set Shape Up. Kalau tak silap, dalam set tu ada Alfalfa Complex, Lecithin, Herb-Lax, Cinch Energy Tea dan Cinch Shake. Masa tu siap berfikir lagi, "kalau tak kurus, siap kau Jiha!"
Selepas 2 minggu makan Shaklee, saya rasa best lah pulak! Berat badan mula turun, perut selesa, badan dah tak lesu. Wah! Tadi mengutuk, sekarang suka pulak kan? Hahaha. Memang lah jilat ludah sendiri gitu...
Saya pun mula faham apa itu Shaklee. Rupanya bukan ubat, tetapi supplemen nutrisi tambahan. Saya mula jatuh cinta dengan produk Shaklee. Si Najihah ni pun pandai, tanpa berlengah dia offer saya untuk jadi ahli. Jadi ahli lagi banyak la saya dapat benefit. Best tau!
Terima kasih la Najihah sebab paksa aku beli Shaklee, tarik aku join Shaklee.
Kalau tak, agaknya aku ni masih resaksa.
Dah la, tak boleh puji si Najihah ni banyak sangat. Nanti dia lupa diri.

Kalau korang berminat nak beli Set Shape Up ni, atau sekadar bertanya atau konsultasi, jangan malu-malu, hubungi saya:
  • SMS atau Whatsapp di 016-6651 067
Insya Allah saya akan sedaya upaya membantu. Sampai bila nak menggajah ni kan?

0 comments:

Post a Comment