Monday 20 October 2014

Jalan-jalan di Pulau Pinang - model amatur di Muzium 3D

Text by Hafez Zahruddin.

Minggu lepas saya, Yusof dan mak pergi ke Pulau Pinang ambil adik bongsu yang tamat pengajian di UITM. Terlanjur ke sana, apa lagi, bersiar-siar la. Lama tak luangkan masa macam ni dengan mak sejak ayah meninggal dunia tahun lepas.

2 hari di Penang, sempat melawat Bukit Bendera dan Muzium 3D saja. Tapi tu pun dah cukup puas hati. Malam hari di sana penuh dengan aktiviti makan-makan. Hadoi, rosak... rosak. habis bercuti nanti kena kawal balik kalori. Kalau tak, mau tembam balik.

Muzium 3D di Penang memang unik. Sesiapa yang sukakan fotografi akan jatuh cinta dengan backdrop yang disediakan. Ada lebih 10 backdrop yang membuatkan korang ketawa tak kering gusi sambil-sambil luang masa dengan keluarga.








Hahaha, sabar je lah ye tengok model-model amatur beraksi. Yang tak tahan tu, mak tetap nak jugak berposing. Baguslah. Gembira hati saya tengok mak dah ceria dan badan dah tak sakit-sakit lagi. Berkesan jugaklah beri mak makan Vivix, Collagen Powder, Ostematrix dan Vitalea. Aktif je walaupun dah hampir 60 tahun.
Oklah, kisah Bukit Bendera dan makan-makan kita sambung lain hari ya.

0 comments:

Post a Comment