Thursday 23 October 2014

Tahan lama, takde rasa tegang.


 "Eh, ni mesti sebulan guna dah habis sebotol" - lebih kurang macam tu lah yang saya rasa bila tengok botol pencuci muka ni.

Tapi, dah lebih 3 bulan pakai, kongsi dengan housemate saya si Usop. Kami pakai 2-3 kali sehari pun tahan lebih 3 bulan.
Kalau sorang-sorang pakai ni, mau 6 bulan tahan.


Kalau difikirkan, dulu saya beli pencuci muka ZA di farmasi. Satu botol lebih kurang RM38 sebotol dan pakai untuk sebulan. Kongsi dengan Usop tak sampai sebulan pun. 3 minggu dah habis. Bayangkan kalau 3 bulan berapa duit yang saya keluarkan untuk pencuci muka ZA? RM114.
Sebotol Enfuselle Cleansing Gel ni baru RM88.75. Kesannya pun bagus untuk lulit saya.

Masa nak beli dulu, sceptical jugak. Muka saya ni jenis kombinasi tapi lebih kepada berminyak. Pakar nutrisi kat branch Shaklee Johor Bahru cadangkan saya pakai Enfuselle Purifying Gel Cleanser sekali dengan toner dan losen muka.
Apa yang saya suka tentang pencuci muka ni ialah, muka saya kurang berminyak, tapi tak kering sampai tegang kulit muka. Selepas dekat tiga bulan pakai, muka saya kurang keluar jerawat (memang dah tak ada jerawat pun!), kurang berkilat dek minyak.
Kalau usap muka, takdelah rasa melekit minyak macam dulu. Pendek kata memang puas hati lah! :-)

0 comments:

Post a Comment