Sunday 15 June 2014

Siapa kata Cinch Shake tak sesuai untuk pesakit diabetes?

Saya terkesima sekejap untuk menjawab soalan ni.
Teks: Hafez the Great
Kisahnya macam ni. Saya sering jugak mempromote Cinch Shake untuk mereka yang nak kawal pengambilan kalori mereka. Ye lah, semasa sedang jaga berat badan, tak boleh terlebih ambil kalori. Dengan Cinch Shake, kita boleh kawal kalori senang-senang je.
Tapi ada juga yang menolak apabila saya cadangkan Cinch Shake untuk mereka. Katanya Cinch Shake ni tak sesuai untuk diorang. Sebab apa? Sebab mereka penghidap kencing manis. 

Soalan saya: Siapa kata Cinch Shake Shaklee tak sesuai untuk penghidap diabetes?

Saya faham, reaksi untuk reject supplemen yang baru ni memang normal. Ye lah, benda baru, takkan nak suka-suka je makan. Lebih-lebih lagi kalau kita ada sakit kencing manis. Makan kuih-muih dari gerai boleh pula. Makan serimuka, kuih tepung pelita boleh pula. Tapi Cinch Shake tak boleh makan. Takut naik gula dalam darah katanya. Takpe, saya faham. Benda baru. Kita takut.
Tapi kan... kadang-kadang saya pun tak faham dengan attitude orang kita. Belum tahu maklumat sebenar terus cop kata benda tu tak elok dan tak sesuai untuk kita. Saya tak marah, saya cuma hairan. Maaf kalau biadap sangat bunyinya.

Ini jawapan saya bagi mereka yang ada kencing manis tapi takut nak makan Cinch Shake atas sebab kesihatan: 
Jangan risau, jangan takut. Cinch Shake Shaklee sesuai diambil oleh pesakit diabetes.
Ini kerana Cinch Shake Shaklee mengandungi Indeks Glisemik sekitar 16-27 bermakna ia amat sesuai untuk pengidap kencing manis. Indek glisemiknya adalah rendah bagi mengekalkan paras gula dalam darah.
Tapi sebelum tu, baik kita cuba fahamkan apa kebendanya Indeks Glisemik ni?

Apa itu Indeks Gliksemik?

Indeks Glisemik makanan (Glycemic Index) ialah perangkaan yang diberikan kepada makanan untuk menunjukkan tahap peningkatan gula dalam darah. Indeks ini dapat membantu kita merancang pemakanan dengan lebih sihat. Semakin rendah nilai Indeks Glisemik makanan, semakin lama masa peningkatan gula dalam darah.

Satu canister Cinch Shake Mix Shaklee hanya RM173 sahaja!

Cinch Shake Shaklee rendah glisemik.

Nilai Indeks Glisemik Cinch Shake Shaklee adalah berbeza mengikut perisa, dalam lingkungan 16-27. Nilainya adalah rendah, bermakna gula dilepaskan ke dalam darah secara perlahan. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah adalah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangkamasa panjang. Oleh sebab ini, Cinch Shake Shaklee memang sesuai untuk pesakit kencing manis dan juga bagi mereka yang hendak menangani obesiti.
Apa yang best ialah, makanan dengan Indeks Gliksemik rendah membuat kita rasa lebih puas dan bertahan lebih lama. 

Harap-harap ini dah menjawab soalan boleh tak pesakit diabetes ambil Cinch Shake Shaklee.

Kalau berminat untuk beli Cinch Shake Shaklee, atau bertanyakan soalan jangan malu-malu tau! Satu bekas Cinch Shake Mix hanya berharga RM173

Telefon, SMS atau Whatsapp saya di:
  • Hafez Zahruddin 016-6651 067

0 comments:

Post a Comment