Saturday 20 December 2014

4 manfaat vitamin E yang buat cik abang kuat macam Superman

Bagi lelaki, amat memalukan kalau mereka mengalami apa saja masalah seks tak kiralah masalah tiada tenaga, nafsu seks rendah atau tidak subur. 
Isu seperti ini boleh menyebabkan ego lelaki, terutamanya suami, tercalar.

Lelaki mana yang tak kecewa kalau ada masalah terhadap tahap kesuburan lebih-lebih lagi jika dah bertahun menyimpan cita-cita hendak cahaya mata.


Jika anda ada masalah ini, dicadangkan agar segera berjumpa doktor atau lakukan pemeriksaan air mani. Anda juga boleh tukar cara makan anda, ubah dengan menambah banyak vitamin E dalam diet anda.

4 kebaikan vitamin E untuk kehidupan seksual lelaki ialah:

1. 
Mempertingkatkan kemampuan reproduktif lelaki:
Kajian pada tahun 1924 mendapati vitamin E boleh memulihkan kemampuan reproduktif lelaki. Mereka yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari akan meningkatkan kiraan sperma mereka. Selain itu, pergerakan sperma juga menjadi semakin cergas.

2.
Keghairahan seksual:
Vitamin E membantu membekalkan oksigen yang lebih di dalam darah. Oleh itu, tenaga ditingkatkan sejajar dengan peningkatan kehendak seksual.

3.
Perlindungan daripada kanser prostat:
Vitamin E boleh membantu mengurangkan risiko kanser prostat. Tetapi bukan sebarangan supplemen vitamin E, ya! Pastikan anda ambil supplemen vitamin E yang mengandungi selenium
Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

Vita-E Complex Shaklee ialah supplemen vitamin E yang lengkap dengan 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E dengan berkesan.

4.
Melindungi jantung:
Jantung yang lemah, menurunkan prestasi seksual lelaki. Mana taknya, sekejap saja dah semput!
Pengambilan 800IU vitamin E stiap hari dapat membantu sang arjuna untuk mendapat jantung yang sihat, melindungi sel darah merah, menghalang platlet darah daripada menyumbat arteri, menghalang penyakit jantung dan lain lain penyakit berkaitan.

Pengambilan makanan harian yang kaya dengan sumber vitamin E boleh meningkatkan kualiti aktiviti reproduktif dan seksual lelaki.  Pastikan anda makan lebih banyak badam, kuaci, lobak, tomato, bayam dan sayur sayuran yang kaya dengan vitamin E. 

Akan tetapi, untuk mendapatkan jumlah vitamin E harian yang lengkap bukannya mudah. Anda perlu makan 8kg bayam atau 500g badam setiap hari untuk dapat jumlah vitamin E yang cukup!

Jangan susahkan diri sendiri. Jika anda inginkan cara yang mudah, ambil saja supplemen vitamin E daripada Shaklee.

0 comments:

Post a Comment