Monday 22 December 2014

Khas untuk si suami: kualiti air mani, masalah prostat dan mati pucuk.

Alahai cik abang, ada masalah dalam kelambu ke? Jangan risau, kerana ada 2 nutrien penting yang dapat membantu menyesaikan masalah seksual yang biasa dialami oleh kaum Adam pada zaman moden ni - kualiti air mani yang rendah yang menyebabkan kurang subur, masalah prostat dan yang paling hangat ialah masalah "senjata malu-malu dan layu".



Jawapannya ada pada 2 nutrien penting bagi perkembangan seks lelaki iaitu zink dan vitamin E.

Tahukah anda, prostat lelaki mengandungi 10 kali ganda paras zink berbanding organ lain? Zink memainkan peranan penting dalam orga seks lelaki.

Kekurangan zink di dalam diet lelaki akan mengakibatkan beberapa masalah reproduktif bagi lelaki, seperti:
  • organ seks lambat matang,
  • masalah mati pucuk,
  • perkembangan testikel terbantut,
  • kiraan sperma yang rendah,
  • kemerosotan prestasi di ranjang, dan
  • penuaan pramatang.

Oleh yang demikian, zink ialah nutrien yang diperlukan oleh badan daripada remaja hinggalah ke usia tua.

Zink dapat mengurangkan risiko masalah prostat yang sering dialami oleh lelaki berusia 35 tahun ke atas. Kajian menunjukkan pengambilan harian zink dapat mengurangkan pembengkakan prostat kira-kira 70%.

Pengambilan zink yang konsisten untuk jangka masa yang lama mampu memperbaiki kemampuan seksual lelaki serta mengurangkan simptom mati pucuk. Ia juga boleh membantu penghasilan sperma dengan aktif. Oleh itu, kualiti air mani menjadi berkualiti dan lelaki menjadi lebih subur.
Dari aspek tenaga batin, zink selalu ditambah dalam “ubat seks” di pasaran. Ini kerana zink menjana keupayaan seks yang bertenaga bagi lelaki (dan juga wanita).

Selain daripada zink, pengambilan supplemen vitamin E juga dapat mempertingkat kemampuan reproduktif lelaki. Kajian pada 1924 menunjukkan bahawa pengambilan vitamin E sebanyak 600 IU - 800 IU setiap hari akan meningkatkan kiraan sperma lelaki.

Satu kajian yang melibatkan 690 lelaki yang kurang subur telah dijalnkan bagi melihat kesan pengambilan vitamin E terhadap tahap kesuburan mereka. 52% daripada mereka mempunyai mutu sperma yang lebih baik dan 11% daripada mereka telah berjaya menjadikan pasangan mereka hamil. Tidak hairanlah, vitamin E selalu dikaitkan dengan pemulihan tahap kesuburan lelaki.

Seperti zink, vitamin E juga mampu menghangatkan "kisah bilik tidur" lelaki kerana ia mampu membangkitkan keinginan seks sejajar dengan peningkatan tenaga.

Kesimpulannya, bagi menjaga kesihatan kelakian, para suami perlu memastikan diet mereka cukup kandungan zink dan vitamin E.


Paling mudah ialah mengambil supplemen berkualiti dalam bentuk tablet atau kapsul. Dengan kemudahan ini, kita akan jadi lebih berdisiplin untuk makan dos yang lengkap untuk sehari.
Cubalah supplemen berikut :
Saya mencadangkan agar para suami seluruh Malaysia mengambil kedua-dua supplemen ini bagi memastikan kesihatan seksual mereka di tahap yang optimum

0 comments:

Post a Comment