Saturday 7 June 2014

Cara nak kasi jantung "power", bertenaga.

Teks: Hafez the Great

Peranan Co-Enzim Q10 Kepada Tubuh Badan.

Badan kita boleh hasilkan sejenis nutrien larut lemak yang dipanggil Co-Enzim Q10 (CoQ10). Ianya paling banyak didapati dalam organ yang menjalankan tugas penting seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.
Peranan CoQ10 terhadap tubuh kita adalah:
  1. menghasilkan tenaga dalam setiap sel tubuh terutamanya sel otot jantung
  2. membantu menggalakkan fungsi yang sihat untuk saluran darah termasuklah yang menyalurkan darah ke jantung
  3. bertindak sebagai antioksida dengan cara melindungi arteri daripada pengoksidaan low-density lipoproteins (LDL).
  4. melindungi arteri dari kolestrol tidak baik.

Kebaikan Co-Enzim Q10.

CoQ10 dapat membantu menangani serangan jantung. kalau kandungan CoQ10 rendah dalam sel-sel otot jantung, maka jantung kita berisiko untuk gagal berfungsi. kalau jantung dah tak berdegup, apa yang akan terjadi, kawan-kawan? Of course la kita akan mati.
Oke, ada lagi kebaikan CoQ10. Disebabkan CoQ10 dapat meningkatkan tenaga dalam otot jantung, ia mampu meningkatkan kekuatan jantung untuk mengepam darah ke seluruh badan.
CoQ10 juga dapat kurangkan masalah yang biasa dihadapi oleh pesakit jantung seperti susah nak tidur, sesak nafas, bengkak pada jantung.

CoQHealth Plus untuk Jantung Sihat Bertenaga.

Yang menyedihkan, semakin usia kita bertambah, CoQ10 semakin kurang dihasilkan oleh badan kita. Maka kita pun semakin berisiko terkena penyakit akibat kekurangan nutrien ini. Oleh sebab ini, kita digalakkan untuk menambil supplemen CoQ10, setara dengan bilangannya yang semakin menurun di dalam badan. CoQHealth Plus Shaklee ialah jawapan bagi mereka yang nak cari cara mengurangkan risiko serangan jantung. 
CoQHealth Plus ialah supplemen yang mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan lebih baik. 
Antara kebaikan supplemen ini ialah:
  1. Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung.
  2. Menggalak dan melindungi arteri sihat daripada pnegoksidaan LDL (kolestrol 'jahat').
  3. Meningkatkan peredaran darah.
  4. Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah yang berguna untuk organ-organ yang menjalankan tugas penting seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.
Sebenarnya CoQHealth Plus bukan saja berguna untuk kesihatan jantung, ia ada banyak manfaat lain. Kalau anda berminat nak baca lebih lanjut tentang supplemen ini, bolehlah klik di sini CoQHealth Plus.

Jika berminat untuk membuat pesanan, atau sekadar bertanya atau konsultasi, hubungi saya:
Insya Allah saya akan sedaya upaya membantu.

0 comments:

Post a Comment