Thursday 19 June 2014

Ubat kurus tak guna!

Saya pernah bercerita tentang kisah saya dulu-dulu menyampah dengan kawan lama saya, Jiha sewaktu dia berusaha suruh saya beli set Shape Up Shaklee. Bukan apa, waktu tu saya memang dah tawar hati nak makan ubat kuruskan badan ni. Macam-macam kesan sampingan pernah saya alami dek makan ubat kurus badan. Azabnya, tuhan saja yang tahu.
Sesuci salju katanya. Feeling-feeling winter wonderland.
Salah satu ubat yang saya pakai menyebabkan kelemumur yang terlalu banyak sehinggakan kulit kepala saya melecet. Bahu baju penuh dengan kelemumur serupa salji, berhabuk kotor. Bukan sahaja kulit kepala saya kekeringan tapi kulit seluruh badan saya kering dan bersisik. Saya menjadi sangat haus. SANGAT haus. (Kalau makan Lecithin, memang akan haus sebab metabolisme, tetapi kes ini sangat bebeza tau!). Saya rasa, kehausan melampau ni sebab ubat kurus ni paksa air badan dikeluarkan. Bayangkanlah, saya kencing setiap jam. nasib baik la aku tak terkencing waktu mengajar dalam kelas. Saya minum air lebih daripada 3 liter sehari. Saya masih ingat sewaktu itu saya beli sekotak mineral water botol tinggi, bertahan untuk sehari je. Sekotak tu habis sehari! Kalau kurus tak apalah. Tapi tak kurus langsung. Cuma air badan sahaja yang keluar. Nan hado! Janji pelsu je ni.
Takut juga kalau-kalau ada tangan yang melambai!

Kes berak berdarah tu lagi ngeri. Terkejut saya waktu nak flush jamban. Darahnya keluar banyak, sampaikan membasahi tepian mangkuk tandas dan meleleh di peha dan lutut. Bayangkanlah betapa takutnya saya waktu tu. Terbayang cerita hantu Korea.
Ditambah pula dengan kisah kematian saudara saya akibat barah usus 2 minggu lepas, macam macam lah yang berputar kat kepala saya. Berak darah ni berlarutan selama seminggu, dan pulih apabila saya berhenti makan ubat kurus tu.


Tapi Shaklee lain, tau! Sampai sekarang saya amat berpuas hati dengan supplemen Shaklee. 

Selepas join keahlian Shaklee, barulah saya tahu yang set supplemen Shaklee bukanlah ubat. Ia merupakan makanan tambahan yang diperlukan oleh tubuh badan kita dan susah nak dapat daripada makanan harian kita. (Ye lah, ada yang tak makan sayur, ada yang suka makan megi manjang...)

Kekurangan nutrien ini akan menyebabkan masalah kesihatan. Contohnya kekurangan CoQ10 akan melemahkan jantung. Kekurangan collagen menyebabkan kulit tak anjal. Macam-macam lagi la.
Oleh itu, dengan makan supplemen ni, ia akan membantu mengurangkan atau mengelakkan simptom sakit tersebut. Bukan menyembuhkan tau! 

Saya guna set Shape Up yang lengkap untuk penurunan badan yang berkesan dan cara selamat. Dan sangat sangat berpuas hati. Tak ada side effect buruk macam sebelum ni. Badan saya rasa sihat.
Kalau ubat kurus biasa, paling-paling akan buat kita kurus dengan cara tak sihat. Tetapi supplemen Shaklee lebih daripada untuk tujuan turunkan berat badan. Ia memberi kesihatan menyeluruh kepada tubuh kita!


Ingat ini je. Shaklee sentiasa selamat, sentiasa berkesan dan sentiasa mesra alam...

Apa-apa pertanyaan, jangan le malu malu, call, mesej atau Whatsapp:
  • Hafez Zahruddin  016-6651 067

0 comments:

Post a Comment