Saturday 7 June 2014

Sakit Jantung Penyumbang Utama Kematian Rakyat Malaysia

Teks: Hafez the Great.

Sekarang ni, merata-rata orang kat area perumahan asyik bercerita pasal orang yang mati sebab sakit jantung. Dalam sebulan ni je dah 3 orang meninggal sebab serangan jantung atau strok.
Masalah jantung merupakan punca utama kematian di Malaysia. Walaupun teks akhbar di sebelah ditulis pada 2006, tapi hakikatnya bilangan kematian akibat penyakit jantung di negara kita semakin lama semakin meningkat. 
Arwah ayah saya pesakit jantung . Dan berkemungkinan saya juga ada risiko untuk menghidap sakit jantung. Kerisauan saya mungkin berasaskan faktor genetik, tetapi kita ketahui ada beberapa faktor yang meninggikan risiko penyakit jantung.

Punca Utama Serangan Jantung.

Jika anda seorang perokok tegar, suka makan makanan yang tak sihat (berlemak), malas bersenam dan berbadan gemuk, anda berisiko tinggi untuk kena serangan jantung. 

Stress yang melampau pun boleh jadi punca risiko tinggi untuk terkena searang jantung. Sekarang ni macam-macam boleh menyebabkan kita stress - kerja yang berlambak di office, terkejar-kejar nak ikut deadline, kesesakan lalu lintas, masalah ekonomi dan mungkin juga masalah rumahtangga di rumah.
Selalunya tak ada simptom awal yang ketara sebelum seseorang kena serangan jantung. Sebab itu ramai doktor yang mengatakan serangan jantung ialah pembunuh senyap. Pendek kata, tak ada siapa boleh jamin anda selamat daripada serangan jantung. Serangan jantung yang pertama bagi korang mungkin merupakan serangan yang terakhir. Ye lah, kalau dah mati, memang tak akan kena lagi lah.
Lebih baik jangan pertaruhkan nyawa dan cepat-cepat cari cara nak elak dari terkena serangan jantung.

CoQHealth Plus ialah supplemen daripada Shaklee yang merupakan jawapan untuk menjaga jantung, dan membantu untuk mendapatkan jantung yang sihat dan bertenaga. Kalau anda berminat nak baca lebih lanjut tentang supplemen ini, bolehlah klik di bawah:
Jika berminat untuk membuat pesanan, atau sekadar bertanya atau konsultasi, jangan malu-malu, hubungi saya:
  • SMS atau Whatsapp di 016-6651 067
Insya Allah saya akan sedaya upaya membantu.

0 comments:

Post a Comment