Saturday 21 June 2014

Oi, jom mengeteh!

Wah, dengar je ajak mengeteh laju je korang bersiap kan? Cuba kalau aku ajak bersihkan longkang sekeliling balai raya, mesti buat-buat tak dengar.
Konsep mengeteh ni sangat meluas - daripada penoreh getah ke mak Leha jual emas, daripada pekerja office boy hingga la ke eksekutif syarikat, semua suka melepak kat warung, mengeteh dengan kawan-kawan. Yang penting mesti ada elemen gossip menggossip, lepak melepak dan sesi kaunseling antara kawan-kawan (walaupun kawan tu pakar kaunselor tak bertauliah).
Tambahan lagi sekarang ni musim bola sepak, lagi la ramai orang lepak kat warung mengeteh. 
Ngeteh tak semestinya minum teh. Minum kopi, milo, limau ais atau horlicks pon dikira mengeteh jugak. Satu ketika dahulu, saya suka minum milo ais. Rasa sejuk lemak manis dengan aroma coklat dan malt. Emmm sedapnya!  Apa minuman kegemaran korang sewaktu mengeteh?



Hahaha. nampak tak permainannya di situ? Punya banyak kalori oiii! Milo ais feveret aku tu melebihi 200 kalori! Macam mana nak turunkan berat badan? Pengsan la kalau timbang berat tiap bulan gerenti naik naik naik dan naik! Nasib baik dah stop minum. Boleh sambung minum bila dah turun ke 68kg nanti. 

Daripada korang mengeteh benda-benda manis ni baik la minum Shaklee Energy Cinch Tea (lepas ni saya sebut Cinch Tea je). Antara kandungan Cinch Tea ialah:
  • ekstrak teh putih eksotik
  • ekstrak teh hijau matcha
  • ekstrak teh merah
Ketiga-tiga teh ni kaya dengan anti-oksida. Selain untuk menurunkan berat badan, khasiatnya untuk tubuh badan kita sangat banyak. Mungkin saya akan bebel tentang ni kat posting yang lain.

Harga Cinch Energy Tea Mix amat berpatutan. RM131 untuk sekotak, iaitu 28 paket.


Kenapa orang mengeteh?
  • "Mengantuk. Nak kasi segar sikit," kata Leman
Minum lah Cinch Tea. Ia akan buat korang segar semula, lebih bertenaga untuk sambung tugas.

  • "Rasa macam nak benda yang manis," terang Kiah Ronggeng kepada saya.
Minum Cinch Tea akan membantu korang kawal selera makan. Maksudnya akan mengurangkan rasa ketagih untuk makan atau minum benda manis yang tak sihat.

  • "Saya diet. Minum je, tak makan apa apa pon," kata Fatimah, atau nama manjanya Fatty.
Salah kalau tak makan langsung semata mata untuk turunkan berat badan. Tak sihat. Minum Cinch tea akan bantu penurunan berat badan, membantutkan sel lemak daripada semakin tebal. Ia juga meningkatkan metabolisma kita supaya lebih banyak kalori dan lemak terbakar.

  • "Saya ni suka tukar selera. Teh aje, boring la," kata Nabil sambil menggaru kepala.
Cinch Energy Tea Mix sangat versatile atau pelbagai guna. Boleh dicampurkan dengan buah-buahan, biji selasih, cincau dan macam macam lagi untuk mendapatkan kelainan.

Kat bawah ni saya terjumpa testimoni pelanggan Shaklee yang menggunakan Cinch Tea. Well? Masih tak percaya?


Harga Cinch Energy Tea Mix amat berpatutan. RM131 untuk sekotak. Dalam sekotak ada 28 paket.
Kalau korang berminat untuk membeli Cinch Energy Tea Mix ni, bolehlah telefon, hantar mesej atau Whatsapp je number saya:

Hafez Zahruddin
016-6651 067

0 comments:

Post a Comment